In dit artikel beschrijven wij hoe u meerdere verzendmethodes aan de PostNL extensie kunt koppelen. 
Ter voorbeeld enkele situaties waarin dat nuttig kan zijn:

  • U heeft normaal een levertijd van een week (overeenkomstduur is configureerbaar i.v.m. bezorgopties) maar indien een klant extra verzendkosten betaalt kunt u direct afzenden. Dan heeft u de normale verzendmethode en een express verzendmethode.
  • U wilt uw klant de keuze geven tussen normale of aangetekende verzending, waarbij het echter niet mogelijk is op beide verzendmethodes bezorgopties aan te bieden.
  • U stapt over van een andere logistieke partij naar PostNL en u heeft nog orders  open staan die via een andere verzendmethode zijn aangemaakt.
  • U gebruikt een andere verzendmethode i.v.m. matrix verzendkosten.

Let op: Hoewel er gebruik gemaakt kan worden van vrijwel elke verzendmethode, kan niet de werking van alle verzendmethoden gegarandeerd worden. Test elke verzendmethode daarom uit op een testomgeving alvorens dit te activeren op de productieomgeving. Aangezien dit 3e partij extensies betreft, kan er helaas geen gratis support worden geleverd op externe verzendmethodes. Vraag eventueel de servicedesk naar de mogelijkheden om dit buiten de PostNL support te activeren. 

1. Ga naar de PostNL configuratie en open het tabje Geavanceerde instellingen > Technische instellingen.

2. Bij de configuratie optie PostNL verzendmethodes selecteert u de verzendmethodes waar u PostNL handelingen op wilt uitvoeren.

Bij de eerste verzendmethode zullen bezorgopties zichtbaar zijn. U kunt de volgorde van de verzendmethodes aanpassen door een sorteervolgorde in te stellen bij verzendmethode.

Installatiehulp nodig bij de PostNL extensie? Stuur dan eerst een e-mail naar digitaleklantsupport@postnl.nl of bel met PostNL op telefoonnummer 088-2255651. TIG kan u helpen zodra wij uw casenummer hebben van PostNL.

Heeft u feedback? Wij horen het graag op 020-2181001 of per e-mail op support@tig.nl.

  • No labels