Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Probleem: 

De MijnPakket inlogknop wordt niet getoond op de checkout. Dit gaat gepaard met de volgende meldingen:

NB: afbeelding ook te downloaden als bijlage onderaan dit artikel

Oplossing:

Bovenstaand probleem kan 3 redenen hebben, daarom kan dit het beste stap voor stap aangepakt worden. 

Controleer allereerst of het juiste Webshop ID en Publieke Webshop ID ingevuld is. Het makkelijkste is om de originele accountgegevens van PostNL nogmaals direct over te nemen in deze velden. Deze zijn via de mail door een PostNL medewerker toegestuurd. Daarnaast kunnen deze gegeven ook gevonden worden op checkout.postnl.nl, wanneer is ingelogd, onder het tabje 'beveiliging'. 
Let op: De Webshop ID's worden niet gevalideerd door de knop 'valideer accountgegevens'. Een succesvolle valdiatie is dan ook geen garantie dat de Webshop ID's correct zijn. 

Daarnaast kan het zijn dat op checkout.postnl.nl niet is aangegeven dat de webshop gebruik kan maken van MijnPakket. Onder het tabje 'beveiliging' staat onderaan het formulier het veld 'Referer URL'. Hier dient de URL van de webshop ingevuld te worden, zodat deze herkend wordt als toegestane URL. 
Let op: De URL dient ingevuld te worden zonder 'Http(s)://' en zonder 'www.'. De website 'Https://www.voorbeeld.nl' dient ingevuld als 'voorbeeld.nl'. 

Ten slotte is het ook mogelijk dat de account geen toegang heeft tot MijnPakket. Als bovenstaande stappen niet werken, is het raadzaam contact op te nemen met de betreffende PostNL accountmanager, zodat dit geactiveerd kan worden. 

Installatiehulp nodig bij de PostNL extensie? Stuur dan eerst een e-mail naar digitaleklantsupport@postnl.nl of bel met PostNL op telefoonnummer 088-2255651. TIG kan u helpen zodra wij uw casenummer hebben van PostNL.

Heeft u feedback? Wij horen het graag op 020-2181001 of per e-mail op support@tig.nl.

  • No labels