Let op! Er zitten verouderde elementen in dit artikel. Vanaf 15 september 2017 heeft Magento besloten om Magento Connect te sluiten en verder te gaan met Magento Marketplace. Voor meer informatie zie https://magento.com/blog/magento-news/magento-connect-moving-marketplace.

 Om de PostNL extensie te deïnstalleren, dient het onderstaande stappenplan gevolgd te worden.

LET OP:

  • Wanneer u verzendingen onder rembours heeft verzonden, zijn deze vanaf het deïnstalleren niet meer te openen. Het is dus zeer belangrijk om deze verzendingen compleet af te handelen voordat u de PostNL extensie verwijdert.
  • Verwijder de extensie niet door TIG_PostNL.xml aan te passen. Dit kan leiden tot problemen in uw backend. 
  • Verwijder de extensie niet Magento Connect. Dit kan leiden tot problemen in uw backend. Heeft u dit toch gedaan en ondervindt u nu problemen in uw backend? Herinstalleer de PostNL extensie en voer dan alsnog het stappenplan uit.

Stappenplan:

  1. Navigeer naar: Systeem > Configuratie > PostNL > Geavanceerde Instellingen > Technische Instellingen > De PostNL extensie deïnstalleren
  2. Druk op de knop "De PostNL extensie permanent deactiveren"
  3. Een popup verschijnt, Vul hier het woord "uninstall" in en druk op "Deïnstalleer"

Wanneer dit gedaan is leegt u de cache en logt u uit en weer in, de PostNL extensie is nu gedeïnstalleerd.