Als de MijnPakket button grijs blijft, ondanks dat er in de configuratie van de PostNL extensie geen meldingen staan over missende configuratie dient u het volgende te doen:

1. Zet de logging aan. Dit kan onder Systeem > Configuratie > Ontwikkelaar > Log instellingen.

2. Zet de PostNL debug modus op Volledig in Systeem > Configuratie > PostNL > Geavanceerde instellingen > Technische instellingen

3. Ga naar de winkelwagen en wacht totdat de grijze PostNL button zichtbaar is.

4. Er is nu een log beschikbaar met de naam "TIG_PostNL_Checkout_Debug.log". Die kunt u hier vinden op uw server: var/log/TIG_PostNL/ folder.

5. In deze log kunt u meer informatie vinden.

 

Veel voorkomende oorzaken zijn:

1. Gewicht van de bestelling is onder de 2KG. 
In de PostNL extensie configuratie kunt u deze controle uitschakelen.

2. Een artikel uit de bestelling is niet op vooraad.
In de PostNL extensie configuratie kunt u deze controle uitschakelen.

3. Uw PostNL Checkout sleutels zijn niet correct. Deze kunt u controleren in uw PostNL Checkout account.

4. Er vindt een Http/Https conflict plaats. Zorg dat in uw PostNL Checkoutaccount (http://checkout.postnl.nl) het domein zonder http of https is opgevoerd.